Egészséges pizza? Hát persze!

Olvastam a minap egy receptet túró alapú tésztával készült pizzához a Fitbuilder weboldalán és úgy éreztem ki kell próbálnom. Nem csalódtam. A téma egyszerű és nagyszerű, nem igényel nagy szaktudást és sok időt a konyhában.

Hozzávalók a tésztához (ez a képen látható kis mérethez elég, duplázni szoktam):

  • 250 gramm zsírszegény túró
  • 60 gramm zabpehelyliszt
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál kókuszzsír
  • 1 csapott teáskanál szódabikarbóna
  • só, oregánó, bazsalikom

Én ráadásként raktam bele egy evőkanál útifűmaghéjat is.

cats_2.jpg

Feltétnek került rá házi ajvár, tonhal, szárított paradicsom és Tolle light trappista (jobb szeretem a mozzarellát, de most ez volt kéznél).

Annyi a lényeg, hogy ha jól összegyúrtuk a tészta alkatrészeit (én le is turmixoltam), szilikonos sütőpapírra, olajos kézzel elegyengetjük, majd előmelegített sütőben 15-20 percet sütjük. Ha már kezd szép színe lenni, kivesszük és megpakoljuk az általunk kiválasztott földi jókkal és visszatesszük sülni amíg a sajt jól rá nem olvad. Féltem, hogy csalódás lesz, de megkaptam a tésztás állagot, viszont a rengeteg szénhidrát nélkül. Legközelebb vagy Update Mestermix-el vagy konjak liszttel fogom kipróbálni, így még tovább csökkentve a szénhidrát tartalmat.