Túlélni a rákot

Zach Zeiler jelenleg 19 éves (183 cm és 77 kg). 15 éves korában Hodgkin-limfómát diagnosztizáltak nála, de úgy döntött nem adja könnyen magát és felveszi a kesztyűt:

15 éves voltam amikor Hodgkin-limfómát diagnosztizáltak nálam. A kezelés alatt kemoterápiát és sugárkezelést alkalmaztak. Nagyon hiányoztak a barátaim, a családom, az iskolában töltött idő és a sport. A 16. születésnapom szintén a kórházban telt. Bármennyire beteg és elkeseredett voltam, mindig azt mondogattam magamnak, képes vagyok rá, és ha később az életem során visszatekintek elmondhatom, hogy megcsináltam! Amikor véget ért a kezelés a súlyom már csak 48 kg volt. Így történt, hogy atletikus testalkatból, kórosan sovánnyá váltam és mentálisan is kimerültem a történtek miatt. Éreztem, hogy vissza kell szereznem az erőm és szükségem volt valamire ami kirángat a letargiából. Így jutottam el a súlyzós edzéshez. Először egyszerű, saját testsúlyommal végezhető gyakorlatokat csináltam a pincénkben, majd meg lett az első konditerem tagságim is. Amint a megfelelő felszerelés is rendelkezésre állt, hatalmas motivációt kaptam, hogy elsajátítsam a megfelelő gyakorlatokat, táplálkozást és mindent ami a sporttal kapcsolatos. Megtanultam, hogy ha eredményt akarok, áldozatokat kell hoznom és minél több energiát fektetek az életmódba, annál több lesz az eredmény. A rengeteg teremben eltöltött óra, meghozta a várt, látható eredményeket.

1 (1).jpg

Honnan meríted a motivációd?

A motivációm, az eddig elért eredményeimből fakad. A test építése azon kevés dolgok egyike, ahol láthatjuk és fizikailag is érezzük a befektetett munkát a hozott áldozatokat és odaadást.

Milyen edzéstervet, módszert követsz?

Megtanultam, hogy mindannyian különbözőek vagyunk és máshogy hat ránk egy adott edzésforma. Számtalan módja van, hogy izmainkat terheljük, a legfontosabb, hogy változatos módon tegyük ezt, hogy izmaink ne tudjanak egy adott terhelést megszokni. Változtassuk az ismétlésszámot, a sorozatok számát és a gyakorlatok sorrendjét. Példaként egyik héten csökkentve a használt súlyokat minél inkább a koncentrált izom összehúzódásokra figyelek és a tökéletesen szabályos kivitelezésre. Ezzel szemben a következő héten ráhajtok a nagy súlyokra és kicsit engedek a kivitelezés szabályosságából. Variálva a terheléseket és gyakorlatokat, az izmainknak nem lesz lehetősége hozzászokni a kihívásokhoz.

2 (1).jpg

Ha 3 gyakorlatot kellene választanod, mik lennének ezek?

1. Kézi súlyzós fekvenyomás: Az egyik kedvenc gyakorlatom. Régebben, nagyon nehezen fejlődött a mellem, és leragadtam a kétkezes fekvenyomásnál, de ez számomra soha nem volt túl hatásos főleg eleinte, mert a 60 kilómmal nem mertem segítséget kérni a teremben. Kézi súlyzókkal maximális erőbedobással tudok edzeni segítség nélkül is és sokkal koncentráltabb hatást érzek a mellizmaimban.

2.Guggolás: Sajnos nagy hibám, hogy eleinte nem tanultam meg helyesen guggolni. Soha nem hanyagoltam a lábaim, de hozzávetőleg 3 éve edzettem amikor igazán el tudtam sajátítani a helyes technikát és beilleszteni ezt a gyakorlatot az edzésembe.

3. Felhúzás: A másik sajnálatos tény, hogy nem csináltam felhúzást már az elején és szintén 3 év telt el, hogy beépítsem az edzéstervembe. Nem féltem csinálni, pusztán nem tudtam, hogy hogyan hajtsam végre helyesen. Ha tanácsot adhatok, GYAKOROLJ! Vedd a fáradtságot, figyelj, tanulj és nőni fognak a használt súlyok!

Hogyan épül fel a táplálkozásod?

Egész évben tartom a formám és igyekszem elkerülni a tipikus tömegnövelő fázisokat, ehelyett tiszta izomtömeget pakolok magamra lassan. Minimálisan több kalóriát viszek be mint amire a szervezetemnek szüksége van ezzel segítve a növekedésem, és megtartva a formát. Természetesen mindent megteszek a tiszta táplálkozás érdekében, de azt vallom, hogy ha valamit nem élvezünk igazán akkor azt hosszú távon nem tudjuk követni.

9.jpg

Milyen táplálékkiegészítőket használsz?

Egyszerűen épül fel a kiegészítők használata nálam és ez leginkább fehérje, edzés előtti formula és kreatin. Véleményem szerint ennyi elég a sikerhez, de számomra ez működik és meghozza a kívánt hatást. Mint írtam talán a legnehezebb megtalálni a számunkra megfelelő kombinációt.

3.jpg


Mi a kedvenc idézeted?

"A fájdalom semmi. Abszolút nem hasonlítható össze a győzelemmel amit akkor érzünk ha a fájdalom elmúlt!" - Zachary Zeiler

 

https://www.facebook.com/getfitburnfat

Instagram: http://instagram.com/zachzeiler
Website: https://www.facebook.com/zachzeilerfanpage
Fotók: Stryke Studio – Facebook – Twitter – Instagram

Forrás: simplyshredded.com