Olcsó(bb) ebéd 2.0

Sziasztok!

Eddig is túlnyomó részt szárnyas hússal készült ételeket készítettem, de most, hogy lement az áruk, még jobb a helyzet anyagi fronton. A csirkecomb 300 forint körül van ha sikerül jó árat kifogni (nekem sikerült, be is tankoltam belőle). Az édesburgonya ellenben már nem nevezhető olcsónak (5-800 forint/kg), de ebből 20-25 dkg-nál többet én nem fogyasztok egy kajához. 

Az édesburgonya (batáta), egyre elterjedtebb itthon is. Magas a rosttartalma, emellett remek béta- karotin forrás, ezáltal erősíti immunrendszerünk. Diéta alatt pedig nem elhanyagolható, hogy összetett, lassú felszívódású szénhidrátot tartalmaz, így nem emeli drasztikusan és gyorsan a vércukor szintünket.

Így egy egész csirkecomb kb 90 forintra jön ki, nyilván ez súlyfűggő, az édesburgonyára pedig hozzávetőleg 150 forintot számolhatunk. A combot én leginkább fűszerkeverékekkel szoktam fűszerezni (KIZÁRÓLAG ízfokozó és mesterséges adalékok nélküli változat jöhet szóba), az édesburgonyára pedig csak só és bors kerül.

img_20170115_183840.jpg

A befűszerezett comb(ok) ugranak a sütőbe, (ajánlom a fedett tepsit, mert sokkal gyorsabban megpuhul), minimális kókuszzsírral a hús alatt. Süssük érzéssel amíg puhulni nem kezd, majd  mellépakoljuk az édesburgonyát és további 30 percig sülhet a motyó, amíg a krumpli jó puha nem lesz.

 

Tibi - GetFit

Youtube