Brownie egészségesen

A cukkini és a brownie ritkán szerepelnek egy mondatban, főleg egy receptben. Néhány hónapja a Mástészta oldalán találtam rá egy cukkini alapú brownie receptjére és úgy döntöttem ideje kipróbálnom, némi módosítással. Az eredmény meggyőző lett, a brownie, még a legelfogultabban egészségtudatosságot utáló/mellőző kollégáimnak is ízlett, egészen addig míg meg nem mondtam, hogy cukkini az alap. :)

1.png

A recept, szokás szerint egyszerűen:

  • 200 gramm cukkini, megpucolva, leturmixolva
  • 1 egész tojás
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 30 gramm csokis fehérje
  • 30 gramm zabliszt
  • édesítő
  • és jelen esetben a képen látható Myprotein csokoládé
  • némi folyadék (ami lehet víz, tej, mandulatej vagy bármi amit preferáltok)

Azóta próbáltam csoki nélkül, 2 adag fehérjével és toffee ízű Flavdrops-al is, szintén finom lett.

Elkészítése:

A leturmixolt cukkinit én egy tiszta konyharuha segítségével kinyomkodtam. A száraz összetevőket elkevertem, majd ugrott bele a tojás és a cukkini. Addig kavargattam míg egy sűrű masszát nem kaptam (némi folyadék segítségével (kevesebb mint 0.5 dl víz). Előmelegítettem a sütőt, közben szilikonos kenyérsütő formába kanalaztam a masszát és 170 fokra állított sütőben 40 percig sütöttem. Ahogy a mástésztások is ajánlották, várjátok meg míg kihűl és csak ezután vegyétek ki a formából. Jó étvágyat hozzá és jöhetnek a beszámolók! 

Tibi - GetFit